Conference Overview
Qatar’s Supreme Education Council and the College of Education at Qatar University are proud to announce the Conference on Education 2015 "Partners in Excellence". The conference aim is to bring together leading academic scientists, researchers and scholars from various education related fields to exchange and share their knowledge, experience, and research, and in doing so, learn from one another. The conference will feature keynote addresses by highly qualified academics and practitioners as well as panels led by experienced professionals and educators. The conference intends to provide an international forum for presenting and debating challenges, innovations, and practical solutions adopted in the field of Education. 
 
The conference will take place May 2nd-3rd, 2015, Doha, Qatar. The main conference objectives are 
  1. to extend the boundaries of current knowledge in the field of education,
  2. provide a venue and a platform for exchanging ideas and research outcomes to improve education, 
  3. promote high quality research in education,
  4. debate current educational issues and trends relevant to Qatar,
  5. enhance the role of teachers and school leaders as knowledge producers, 
  6. enhance action research in Qatar schools,
  7. reflect on the national and international experience,
  8. provide a forum to distribute the national experience internationally, 
  9. disseminate good practice concerning research in education, 
  10. create a sustainable network that provides opportunities for future collaborative research. 
 
 

نبذة عن المؤتمر

يسر المجلس الأعلى للتعليم وكلية التربية في جامعة قطر الإعلان عن مؤتمر التعليم 2015، تحت شعار "شركاء في التميز". يهدف المؤتمر إلى إتاحة الفرصة للخبراء التربويين والأكاديميين والباحثين في مختلف المجالات التربوية ؛ لتبادل المعارف والمعلومات والخبرات والبحوث.

يتضمن المؤتمر عروضاً متميزة، بإدارة ذوي الاختصاص من أكاديميين وخبراء ومربين في مجالات التربية المختلفة ، وهو منتدى دولي لعرض ومناقشة التحديات والفرص، والحلول العملية المقترحة، وكذلك الابتكارات، في مجال التعليم، كما ستقام ورش عمل متنوعة تتناول قضايا تربوية ذات صلة أهمية للعاملين في الميدان التربوي.

سيعقد المؤتمر في يومي 2-3 مايو، 2015 في مدينة الدوحة، قطر. ويهدف المؤتمر إلى نشر المعرفة والاطلاع على المستجدات والتغييرات الحديثة في مجال التربية والتعليم، وتوفير منصة بهدف تبادل الأفكار، ونتائج البحوث، لتحسين جودة التعليم ، وتعزيز نوعية وجودة البحوث في التعليم، كذلك يهدف المؤتمر إلى مناقشة القضايا والاتجاهات التعليمية الراهنة ذات الصلة بدولة قطر، وتعزيز دور المعلمين، ودور قادة المدارس كمنتجين للمعرفة، وتعزيز العمل بالبحث العلمي في المدارس القطرية، وتبادل الخبرات الوطنية والدولية، إضافة إلى توفير منتدى علمي رصين لنشر الخبرات الوطنية دولياً، والاطلاع على الممارسات البحثية الفعالة في مجال التعليم، وأخيراً يهدف المؤتمر إلى إنشاء شبكة تواصل مستدامة توفر فرصا للتعاون البحثي في المستقبل بين العاملين في مجال التربية.





Date & Location

Date: May 2 & 3, 2015
Venue: Qatar National Convention Center

Contact Information

Mrs. Rania Sawalhi
Tel: +974 4403-6502
Email: rania.sawalhi@qu.edu.qa


Days Left for Conference